zondag 4 januari 2009

hemel op aarde

prachtige kerstpost, waaronder kerstlampjes voor op mijn rugzak

Om door te gaan waar ik gebleven was: ik ben direct op pad gegaan naar Monte Rosa (http://www.monterosaportugal.com/) , hoewel het al wat donker begon te worden waagde ik het erop, ik had immers de kerstlampjes uit het pakketje van Nicolette (dank dank) op mijn rugzak en dat zorgt toch voor een beetje veiligheid onderweg..
Na een kwartier begon het te plenzen, maar het raakte me niet, ik was mentaal ijzersterk. Eindelijk kwam ik bij Monte Rosa en ik ging naar de receptie, waar Coos en Agnes me ontvingen. Ik deed mijn verhaal en het leek wel OK, maar Sandra moest beslissen, zij is de baas. Coos nam me mee naar het huisje waar Sandra aan het klussen was en we maakte kennis. Na een kort gesprekje bleek dat ik welkom was en ik ben vol goede moed teruggegaan naar the magical orchard om tot een overeenkomst te komen. In het donker door de regen liep ik heel vrolijk terug. In het dorp ben ik even wat gaan eten in een cafe, en toen ik wegging deed ik mijn rugzak met kerstlampjes weer om, waarop ik een merry christmas toegewenst kreeg. Na 20 minuten lopen stopte er een auto en reed achteruit naar me toe. Het waren de mensen van de merry christmas in het cafe. Ze boden me een lift aan die ik dankbaar aanvaard heb. Ze hebben me helemaal tot over de blubberige landweg gebracht, ondanks mijn waarschuwingen dat ze wel eens vast zouden kunnen komen te zitten (het was echt een slechte weg daar..). Na uitgebreide dankjewels en de belofte van een biertje te tracteren volgende keer in het cafe, hebben we afscheid genomen. Toen heb ik mijn plannen voorgelegd aan Tarana. Het was moeilijk, dat zag ik wel aan haar, ze zei geen ja(ger) en geen nee(ger). ' Slaap er maar een nachtje over' , zei ik.

Impressie van de magical orchard

De volgende dag was ze er uit. De wijnranken moesten gesnoeid, of ik dat wilde doen. Natuurlijk wilde ik dat. De volgende ochtend ben ik meteen aan de slag gegaan en heb ze allemaal gedaan. Ze was heel gelukkig en bood aan om me met de bus naar Monte Rosa te brengen. Later zei ze dat ze te moe was om me te brengen, maar ze wilde mijn rugzak wel nabrengen. Dat heb ik maar niet gedaan. Of ik haar niet vertrouwde? vroeg ze. Ik zei dat ik alles nodig had, omdat ik me nog moest douchen en verkleden voor oudjaar, maar eigenlijk vertrouwde ik haar niet helemaal met al mijn bezit op reis. Volgens mij is ze echt een junk en hoe spijtig ook, maar dan ga ik liever met die zware rugzak lopen. Onderweg heb ik ook mijn duim opgestoken en toen stopte er een leuk duits meisje die me een lift gaf, dus dat was ook goed, beter zelfs..


En aangekomen bij Monte Rosa heb ik me heerlijk kunnen douchen, heb ik een eigen huisje gekregen en ben ik 's avonds met Sandra uit eten gegaan voor oudjaar. Coos ging helaas niet mee. Coos is de ex van Sandra en daar zit nog veel pijn merk ik. Doet me wel denken aan mijn eigen situatie met Esther en dat is heel leerzaam.

Nou, dat was weer een heel verhaal, maar ik denk hier te blijven tot mijn terugreis...
Laterrrrr

Geen opmerkingen: