maandag 5 januari 2009

vulkaan

Ik zit in een cafeetje in Lagos, waar je tussen 15.00 en 18.00 gratis internet hebt. Daar zit ik nu met mijn eigen laptopje. Dat is toch wel fijn zo, want dit is gewoon een goed dingetje, ik kan hier alles mee, ook fotootjes plaatsen. Dus zet ik zo een fotootje van mijn prachtige rugzakverlichting bij het vorige berichtje.


luchtopname van Monte Rosa, langs de weg van Barao Sao Joao - Lagos

Vandaag was een werkdag waarin ik getuige mocht zijn van een ruzie tussen Sandra en Coos, dat ging er heftig aan toe. Ik merk dat de spanningen in één keer naar buiten kunnen komen, alsof je leeft op een vulkaan die op uitbarsten staat. Het is vervelend, vooral voor Coos en Sandra, ik merk dat ik heel goed buiten de conflicten kan blijven. Ik heb aan Coos voorgesteld om morgen te gaan wandelen bij Monchique, dat geeft iedereen wat rust en ik heb er zelf ook zin in. Het is zo dat er een map met allerlei wandelingbeschrijvingen beschikbaar is op Monte Rosa en een aantal beschrijvingen zijn hard aan een update toe en moeten dus 'nagewandeld' worden. Dit valt onder werktijd, dat is ook leuk natuurlijk. Coos heeft er ook zin in, dus dat gaan we morgen doen.

Het weer is momenteel niet zo goed, maar dat zeg ik elke keer geloof ik. Het is vast wel warmer dan in Nederland, maar van mij mag de zon zich iets meer laten zien. Gisteren heb ik na wat werk in de tuin nog gedacht om er even op uit te gaan. De zon scheen toen wel en ik bedacht me. Ik heb een biertje gepakt en ben in de hangmat bij het zwembad in de zon gaan liggen. Dat wil ik best wel vaker doen, maar daar is gewoon zonneschijn voor nodig, anders is het te koud. Als de zon wat langer schijnt warmt het zwembad ook wat op en dan zit er ook nog een kans in dat ik en stukje ga zwemmen. Nu is het mij nog te koud.

tabeee

mijn bed in mijn huisje op Monte Rosa

7 opmerkingen:

Jan-Willem zei

Hoi Aart(-Jan, of Aartman?), het is vandaag een onvergetelijke dag: niet alleen omdat we vandaag weer fijn naar het werk/school mochten, maar vooral omdat het me vanavond voor het eerst is gelukt om door te klikken naar volgers, dus ik heb meteen een profiel aangemaakt. Kun je meteen de foto van ons zien, heeft Daniek met de zelfontspanner gemaakt, ze heeft een camera voor d'r verjaardag van ons gekregen (heeft ze best belangstelling voor, dus wel leuk).

De foto is gemaakt in Duinrell, zijn we vorige week maandag t/m vrijdag geweest, was erg leuk (vooral Tikibad natuurlijk, veel attracties waren dicht). Ook naar Scheveningen geweest, en bij Wim-Lex en Maxima wezen kijken (wonen ook in Wassenaar). Toen ik je belde was het bij ons toevallig 1.00 uur, ik wist niet dat ze in Portugal een uur achter liggen (of een uur en 30 jaar?), dus dat was stom toeval. Maar dus nogmaals, namens ons allemaal de beste wensen en een voorspoedig 2009.

Je stukjes zijn leuk, kan Carmiggelt nog wat van leren, die zat altijd alleen maar in Amsterdam te "kronkelen", kwam volgens mij zelden of nooit in het buitenland. Alleen moet je er volgens mij wel rekening mee houden dat er ook vrouwelijke volgers zijn, ik las op 3 januari iets over naakte "wijven" in een modderpoel. Je snapt dat we Martijn, Daniek en Kyra je verhalen zo ook niet kunnen laten lezen.

Wanneer kwam je nou weer terug, al binnenkort of blijf je nog wat langer?

groeten, Jan-Willem

P.S.: ik hoop dat ik het vanaf nu kan blijven volgen, dus dat onze pc de verbinding kan onthouden.

Unknown zei

Olá Aart!

Zo te lezen ben je nu, na alle dependances en magical places, weer terug in het échte leven!
Die wandeling in Monchique is een echte aanrader, Maria en ik hebben er ook heel wat gewandeld, vooral van de weg afgaan en kleine paadjes ingaan! Daar vindt je nog oude watermolens en meer verrassingen.
Ook moet ik je nog vertellen dat je vandaag, op 3-koningen écht een granaatappel moet eten om, volgens de portugezen, voldoende dinheiro te hebben voor de rest van het jaar!!
Veel plezier !!

Um abraço,

Gil

aartman zei

Hee Jan Willem,
leuk dat je nu ook een volger bent. En ik ga mijn teksten echt niet aanpassen aan je kinderen. Die praten zeer waarschijnlijk toch al over dingen die mij (en jou!) chockeren. Maar dankjewel voor je complimenten over mijn schrijfkunsten, ik vind het leuk dat je het waardeert. Ik vind de foto door Daniek mooi, knap gedaan hoor Daniek.

Ik vlieg op vrijdag terug naar Nederland, dat moet. Dus tot gauw,
groetjes,
Aart

aartman zei

Hee hoi Gilberto,
Goed om van je te horen. Morgen ga ik naar Monchique. Ik zal proberen een leuke watermolen te vinden, maar het is ook werk. Er zijn wandelingbeschrijvingen hier en die moeten nagelopen, gecontroleerd en gecorrigeerd worden. De wandeling is ongeveer 20km dus dat wordt een flinke tippel.
Heb ik wel zin in. Verder alles goed hier. Hoe gaat het verder bij jou? Ben jij weer 100% en hoe gaat het met de honden? Groetjes, ook aan Maria,
Aart

Jan-Willem zei

als je de teksten niet wil aanpassen aan kinderen, maak ze dan tenminste geschikt voor vrouwen (was ook eigenlijk de strekking van mijn opmerking), anders krijg je zo een vrouwonvriendelijke reputatie

aartman zei

jan willem, dat meen je toch niet? ga je nou mijn kostbare blogruimte gebruiken om te coqueteren met je politieke correctheid

Paulien en JW zei

Ik begrijp het niet zo goed, ik ben wel een vrouw, was niet geshockeerd van de naakte wijven, maar was nu wel benieuwd wat Jan-Willem had gelezen. En wat blijkt? Er staat juist 'geen halfnaakte wijven'.

Dus, niks aan de hand: die wijven zijn er eigenlijk niet en helemaal naakt zijn ze ook niet!
De kinderen kunnen weer meelezen :)

Als er nog tekst komt, want volgens mij ben je alweer bijna thuis.
Groetjes!