zondag 21 december 2008

afscheid nemen

Morgen wordt alweer mijn laatste dag in Quelfes. Vandaag heb ik Fuseta ontdekt, dat is een toeristisch dorpje aan de kust. Het leuke daarvan is dat er meer mensen zijn, ook jonge mensen. In Olhao bv bepalen bejaarden het straatbeeld. Ik heb wel wat fotoos gemaaklt van Fuseta, die staan in het webalbum. Zonder ze te verstoren heb ik ook flamingo's gekiekt. Gisteren een lepelaar. Er zijn hier heel veel vogels. In de boomgaard zitten hele kleine uiltjes. Vandaag kwam ik teruggefietst in de schemer en toen zat er één op een telefoondraad heel verbaasd te kijken. Gauw m'n fototoestel.....nee te laat, was 'ie er alweer vandoor. Dan maar een foto van de mooie lucht. Het is mijn laatste dagje uit hier dit jaar. Volgend jaar kom ik waarschijnlijk hier weer terug. Gijsbert kan mijn hulp goed gebruiken en wil me op 9 januari ook wel naar het vliegveld brengen, da's wel makkelijk natuurlijk.

Er is hier zo weinig omgevingslicht dat je de sterren heel goed kan zien. Dan ga ik voor de caravan zitten met de stoelleuning naar achteren naar de sterren kijken. Hoewel het niet het seizoen is, heb ik toch al vele vallende sterren gezien, ook al veel wensen gedaan. Zal wel komen door al die satellieten die terugvallen naar de aarde. Woensdag was er een hele heldere. Hij bleef wel 2 seconden zichtbaar, met een mooie staart.

In Fuseta heb ik mooie gevels gefotografeerd en ook veel bootjes die in het zand liggen. Vind ik mooi. Vaak met tegenlicht, ben ik ook dol op. Morgen vroeg weer op om Johannesbrood te oogsten. Daarna ga ik m'n tas maar eens pakken.

Voor de nieuwe fase heb ik mijn blog ge-update. Het weer in Aljezur staat erop, dat is 15 km van Carrapateira, waar ik vanaf dinsdag zit. Verder kun je pac-mannen en zien waar de flitsers in nl staan (die in Portugal leken me vooralsnog niet relevant, ik heb nog geen portugese volgers.) Hopelijk worden de kijkcijfers van dit immens populaire blog nog hoger.

7 opmerkingen:

Paulien en JW zei

Ha Aart!

Goed dat je een nieuw adres in de buurt hebt gevonden. Paard en ezel, wat wil een mens nog meer?
Ik hoop dat je ook wat leuke mensen treft!

Ik heb besloten geen kerst te vieren bij mijn schoonfamilie, dat lucht op! Volgend jaar als ik meer puf heb, doe ik misschien wel weer mee, maar nu ga ik gewoon alleen naar Franeker.

En daarna schaatsen, het lijkt erop dat dat gaat lukken, duim, duim!

Heel veel plezier en goede reis naar je nieuwe stek.
P'lien

jabik zei

ha Aart,

Supermooi dat je naar carrapeteira gaat. Uiteraard ben ik daar ook al eens geweest. heb er gewandeld met Sonja. Het is het totale nies daar, goed als decor voor een spaghetti western. ten noordwesten van c'teira heb je prachtige rotskusten, dat is dat rondweggetje langs de kust dat je op je kaartje hebt staan. Even ten noorden heb je aljezur, dat is een grotere plaats met alle faciliteiten. Als je op de fiets gaat....boven bensafrim is het heel lang jankerig vals plat. dat is niet zo'n leuk stuk. Vanaf odiaxere kun je het beste naar het noorden fietsen en daar de b-weggetjes pakken naar bensafrim. De gele weg is echt een soort snelweg.

Tip: als je in c'teira bent kun je eens kijken of je richting vila do bispo kunt gaan. Vanaf daar gaat een klein weggetje naar praya do castelejo en dat is me potdome mooi.

Veel plezier!

aartman zei

hee Paulien en JW,
gezellig, weer een berichtje van jullie. Leuk hé, dat ik ga verkassen. Ik weet nog helemaal niet precies hoe ik er moet komen, maar dat lukt vast wel. Morgenmiddag vertrekken we in elk geval hier uit Quelfes.

Nou, gefeliciteerd met je vrije kerstdag dan maar. Maak er een leuke dag van. Gaat JW ook niet, of gaat dat te ver. Veel plezier bij je ouders in elk geval. Zal wel lukken denk ik. Het was vorig jaar in elk geval erg gezellig.

Succes met het schaatsen, ik kom er niet voor terug, als je dat soms dacht!
Groetjes uit het zonnige zuiden!

Hee Jabik,
dat wist ik toch al lang dat jij daar in de buurt geweest was. Toen ik de kaart van Portugal had gekregen van JW heb je toch al uitgebreid uitgeweid over heroïsche tochten en overdonderend landschap. Dat was ik niet vergeten. Op mijn tochtje van Santiago do Cacem ben ik langs de westkust naar het zuiden gereden, en ik vind het moeilijk om te zeggen, maar je had gelijk. Het is er prachtig. Toevallig ben ik ook door Bensafrim gereden, maar daar ga ik niet heen. De host daar heeft tot na 9 januari helemaal geen behoefte aan wwoofers.
Onder andere daarom wordt het dus Carrapateira, c'teira voor mensen zonder typdiploma.
Daar ga ik wwoofen bij Klaus Witzman. De locatie heet Monte da Cunca. Nu is het weer jouw beurt.Ik geef je een beginnetje:

Oh daar, Monte da Cunca, ja dat weet ik nog, dat was toen.......
(succes en ik ben benieuwd.)

de smietjes uit ammerooie zei

Hallo Aart,

Ik heb je berichten gelezen en je fotos bekeken.
het lijkt erop dat het goed met je gaat.
dat vinden wij heel fijn.
bij ons gaat alles z,n gangetje,jammer dat ik niet zo handig ben met de pc, want nu merk ik hoe leuk dat is.
want ja oma is op de moderne toer, zit ik nu achter de laptop, zo was ik vanmiddag nog met martijn aan het golfen op de wii, jaja het wordt nog wat met me, hahaha
wij wensen je nog een goede tijd toe in portugal, liefs ma, je krijgt ook van pa de groeten.

de smietjes uit ammerooie zei

lieve aart

fijn dat je weer wat anders hebt gevonden.
mooie foto,s ,weet je, mischien is het wel een leuk idee om je verhaaltjes en je foto,s de bundelen en er een boek van te maken, met de titel ''zoektocht naar mezelf''
ik vind echt wel dat je schrijf en foto talent heb.
hier gaat alles goed, ik ben aangenomen op de peuterspeelzaal en 5 januari ga ik beginnen.
ik ben heel blij met deze kans/keuze, eerste instantie had ik nog mijn twijfels, maar nu ben ik er heel blij mee.
de derde week in januari gaan ze nog een keer boren, dus spannend allemaal wat de uitslag zal zijn.
nou nog een paar weekjes lekker geniet daar en dan zien we je weer.
hele fijne feestdagen voor zover je dat daar dan hebt, en zowiezo een kei goed jaar vol gezondheid, vriendschap, liefde en successen en kansen, liefs susanne, en de rest van de schmidjes

aartman zei

Hee mam, wat leuk dat je ook mijn blog leest. Spannend he? Heel goed dat je ook aan het computeren bent, kan echt wel leuk zijn toch? En zoals je al wel zal begrijpen gaat alles heel goed.

En Susanne, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Heel veel succes gewenst,

Veel liefs en heil en zegen,
Aart

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.