woensdag 10 december 2008

Ook kerstman voor dichte deur



De Portugezen zijn niet tegen de feestdagen, verre van dat zelfs. Een feestdag echter is pas een feestdag als er niets gedaan hoeft te worden. Kom dus niet aan bij de Portugees met zeepkistenraces, braderieën, pakjesavonden en dat soort ongein, want daarmee heb je het bij de Portugees snel verbruidt. Sinterklaas was daar al achter gekomen en nu is, zo te zien, de kerstman aan de beurt! Gelukkig was de man die de deur voor de neus van onze vrolijke dikzak in zijn boskabouterpak dichtsloeg in een goed humeur. Dat bespaarde een hoop rommel op straat.

3 opmerkingen:

kleftourmannetje zei

Hee die Aartman,

Echt een volk naar mn hart die Portugezen, ook ik zou de o zo gezellige kerstman graag eens mores willen leren. Maar hoe zit dat savonds ? komen ze dan wel los, in het cafe onder het genot van grote glazen Port en een heerlijk treurig Fado orkest. ( na het weekend graag een uitgebreid ooggetuigenverslag ). Fotoos zien er goed uit, heerlijk blauwe lucht, en als je daar zo in je landrovertje kan rond knorren is het daar al helemaaal oké.
Afdoende maatregelen tegen nachtelijke agitatie is wat zielig voor de hondjes, dus maar zo laten dan.

Groeten.

Marja zei

Hee Aartje.....zit je daar nog lekker in het zuiden....Mag je al weer in de caravan? en zijn er al meer wooffers gearriveerd?
Chuck en ik zijn ook maar met ons tweeen hier...de rest is allemaal de hort op. Wij zijn nu maar op zoek naar een nieuwe huisgenoot, kan alleen nog geen advertentie plaatsen op woongroep.net, is iets loos met de provider van hun...
Spreek je al een beetje portugees?...het is wel een praatgraag volk he...tenminste dat was mijn ervaring....
Nou ik zal es weer te schilder gaan....
Daag! groetjes, Marja

aartman zei

Hee kleftourmannetje en marjadeparja,
Wat leuk dat jullie er ook bij zijn. Helaas geen fado hier. Het valt voor mij niet mee om contact te maken met portugezen. Ze vertrouwen me niet denk ik. Als ik in het portugees iets probeer te zeggen krijg ik antwoord in het duits of engels. Tja. Ik ben met het nederlands stel dat hier in het geheim de lovecaravan gehuurd had zaterdag naar de guitarclub en naar Olhao geweest. De guitarclub was dicht en in Olhao zaten alle portugezen nog gewoon te eten. Het lijkt erop of ze buitenlanders/toeristen niet vertrouwen. Ik vertrouw de Olhaoers in elk geval niet helemaal. Ze zien er allemaal in meer of mindere mate crimineel uit. Ook de kroegjes, barretjes zijn allemaal louche en ongezellig. Flinke bak TL verlichting en 14 dronken portugese vissermannen voor de deur, zo zien die caféetjes er ongeveer uit. Als ik er nog eens kom zal ik proberen een foto te maken. Als ik daarna nog in het bezit kan blijven van mijn fototoestel zal ik de fotoos plaatsen op dit blog.
Dan kan jij Marjadeparja daar een mooi luguber schilderij van maken, want ik weet dat je daar van houdt.