woensdag 10 december 2008

Fotooooos

Vandaag is iets onwaarschijnlijks gebeurd: ik ben nu fotoos aan het uploaden naar een webalbum. Eindelijk is het dus zo ver, veel kijkplezier. In de tussentijd is er natuurlijk wel weer het 1 en ander gebeurd. Zondag zijn de 2 teven in de kennel loops geworden en zijn de reuen beginnen met vechten. Om 4 uur 's morgens was is dus al wakker. Ze dreigen heel veel en vechten niet zoveel en dat zorgt voor heel veel geluidsoverlast. Wie heeft er een tip? Verder heb ik mijn caravan moeten verlaten. Er zijn twee mensen uit Nederland aangekomen die de caravan en de Clio hebben gehuurd voor een week. Ik ga hun namen niet noemen, want hun relatie is geheim en je weet nooit wie er mee leest natuurlijk...... Het is in elk geval wel gezellig. Gisteren hebben Gijsbert en ik veel werk gehad aan de voorbereidingen: de caravan moest goed schoongemaakt en de Clio ook en ik heb ook de keuken grondig aangepakt. We hadden afgesproken dat ik zou koken en daarom wilde ik wat ruimte hebben. Gisteren heb ik geen vrij gehad. Ik slaap nu in het kantoortje en ik heb heel veel gedroomd vannacht. En ook wel lekker geslapen eigenlijk. Vanmorgen was het wel koud. Ik denk maar 10 graden ofzo. Gelukkig begon de zon rond half elf lekker te schijnen en nu is het helemaal OK. Nu zit ik boven een telefoonwinkel van een Indier in Olaõ te typen en fotoos up te loaden. Maar ik ga nou weer snel naar buiten in de zon, want het is eigenlijks veels te mooi weer daarvoor.

Boã tarde en tabee maar weer!

2 opmerkingen:

aartman zei

Soms maak ik dingen mee die te stom zijn om na te vertellen, zoals bv die keer dat ik in een trein opgesloten was. Nou was het dus weer raak, hou je vast: Toen ik zat was van het uploaden van de fotootjes, kwam er een oudere dame naast mij haar mail checken en dat lukte natuurlijk niet. Omdat ik zo aardig ben heb ik even haar mailbox opgezocht en heb haar even op mijn computer haar mail laten lezen. Daarna logte ik uit en wilde weggaan, maar helaas: Die vrouw kwam uit Noorwegen en daar zijn ze gewend om de deur achter je dicht te doen, zelfs als het buiten 20 graden is. Toen zat de deur op slot. De eigenaar van de winkel ging druk bellen. Wat bleek: er zaten 2 sloten op de deur waarvan hij de ene sleutel had en zijn neef de andere. Die neef moest naar de winkel komen om de sleutel te brengen. Er zat weinig anders op dan te wachten en af en toe naar buiten te kijken naar het ondergaan van de zon. Dat was mijn vrije middag. Toen de neef eindelijk aankwam, was de zon al onder en moest ik in het donker naar Quelfes fietsen. Het is niet fijn om in het donker over Portugese wegen te fietsen: je ziet de kuilen niet meer, de auto's letten niet meer op je en de honden zijn veel valser. Op de onverharde wegen kom je zelfs loslopende valse krengen tegen. Nou ja, morgen ga ik mijn dag anders plannen......

Unknown zei

Ja , Noren doen alles achter zich dicht. Net zoals ze op hun geld en olie zitten. Zweden laten alles open.
Nederlanders doen alles driedubbel dicht.
Jammer van je vrije dag Aart. Wat een constructies he, dat er heel veel omhaal is rondom simpele dingen. Zoals die twee sloten waarvan er twee mensen zijn die ieder een sleutel hebben. K heb ook wel eens van die situatie meegemaakt dat je denkt... in godsnaam WHY ? Wat zijn loslopende valse krengen. Is dat niet een soort bunzing-achtig beest.
Oh tip voor de honden: Toen ik in Murjek werkte op de siberian huskie kennel... wel die beesten beginnen te janken als wolven om half 5.. en zelfs met -20 sliep ik nog met half open raam, want ik hou van de buitenlucht. Bij mij werkte oordopjes perfekt. Ik hoorde t een beetje op de achtergrond en kon daardoor door blijven doezelen. Heb je dopjes meegenomen (standaarduitrusting voor rondtrekkers) Niet te gebruiken in t vrije veld want dan hoor je de beren en wolven niet.
succes verder. groet wilco